Återigen...

...borde jag skriva ett långt och roligt inlägg, men jag orkar inte! Kom hem i helt okej tid idag, men har varit tvungen att plocka och packa upp litegrann. Den här veckan har varit roligare än den förra, främst för att jag har kommit in i lärartänket, som jag väljer att kalla det, jag känner lärarna och jag känner barnen. Det har varit en del bråk, men det har också varit mycket roliga saker. Det handlar ju om så mycket runtomkring än bara lektioner, den här veckan var vi till Ica och provsmakade frukt och på magiföreställning med "Filiokus Fredrik" som trots namnet var riktigt rolig.:P I början när jag kom till skolan hade jag inga som helst planer på att jag skulle få eller ens vilja hålla någon lektion eftersom det är min allra första vfu och jag är osäker. Men när min handledare nu i veckan frågade om jag skulle vilja hålla en lektion blev jag först lite skraj, men sen när jag tänkte efter; jag hade ju praktiskt taget redan hållt lite lektioner, hade t.ex. tagit över en geografilektion när min handledare varit tvungen att gå och prata med någon och hållit ett vakande öga över klassen överhuvudtaget när hon varit iväg någonstans. Så jag bestämde mig för att det är klart att jag ska hålla i en lektion! En historielektion är det på tal om förresten, så nu har jag planerat en jättespännande (vad jag anser alltså) lektion för "mina" femmor. När min handledare fick se upplägget så tyckte hon att jag kunde ha samma lektion för den andra femman också.:) Så så blir det. Jag har alltid tänkt att jag skulle vilja prova teater i en klass så det blir lite miniteater.:)
Övrigt roligt nästa vecka blir FN - dagen på Torsdag där jag och min handledares vikarie (hon är vikarie varje Torsdag) ska "vara" Afrika och berätta lite om världsdelen och sedan leka någon typisk afrikansk lek eller liknande. Ska bli kul!:)

Nu ska jag gå och fortsätta hjälpa älsklingen med maten, vi ska äta hans fantastiska kyckling.:) Ha en trevlig helg!

Kommentarer
Postat av: Hanna

Åh, vad roligt det låter! :) Vilken skola är du på? Hur ser ditt schema ut framöver, är du fulltecknad?

2009-10-16 @ 22:25:30
URL: http://raventear.blogg.se/
Postat av: Sandra

Det ÄR riktigt roligt!:) Jag är på en skola ute i Pålsboda. Nja, det är nog ganska så fulltecknat, men jag har ju bara en vecka till och sen är jag tillbaka i gamla takter igen.:) Skulle vara kul att träffas då!:)

2009-10-17 @ 09:18:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0