Dulce est sapere

Satt och kollade lite på wikipedia idag och sökte på Örebro Universitet, då fick jag se universitetets motto som är Dulce est sapere - Ljuvt är att veta. Visste ärligt talat inte att det fanns ett motto, men det var roligt att veta.:) Nu kommer jag säkert att gå runt och rabbla det jämt.:P

Har inte gjort mycket idag annars, har pluggat och gjort lite uppgifter till nästa seminarie. Skönt att få det gjort.:) Efter det har jag plockat lite och kollat runt på lite bloggar och så.:) Nu väntar jag på att Ugly och Desperate ska börja. Ringde och bestämde tid för blodprov idag också, så imorgon klockan åtta ska jag till Huddoktorn. Tog det tidigt, för man får inte äta eller dricka något innan och ju tidigare desto bättre då.:P Sen ska jag till skolan och träffa förseminariegruppen och prata ihop oss tills på Torsdag. Vi ska eventuellt hitta på något kul på Torsdag kväll, laga lite käk ihop eller gå på bio, vi får se om alla kan.:)

Micke tyckte att jag skulle slå in lite paket idag, men jag tycker att det är alldeles för tidigt! Visst, jag längtar efter att få slå in dem i något av mina nya fina julklappspapper, men dels är det för tidigt och dels är jag rädd för att de ska bli fula, att snörena ska bli tillplattade eller något.  Så nej, det får dröja.. Men jag köpte julmust idag ändå, mest för att jag är sugen.;) Nu ska jag ta lite fil och macka tror jag, blir inte så mycket mer när Micke inte är hemma.:S Men det duger långt och väl.:) Så ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0