Svansjön!

Tillbaka från Hjalmar Bergman-teatern och Svansjön av Peter Tjajkovskij. Vad vackert det var! Så fort de började dansa fick jag rysningar i hela kroppen. Vackrast var det när alla "svanarna" var på scenen samtidigt, de var fantastiskt samspelta! Prima Ballerina Marianna Ryzhkina och Premier Anrei Uvarov kommer båda från Bolshoibaletten och det märktes verkligen varför de dansar där. Helt otroligt att de är 38 respektive 37 år, det syntes verkligen inte! Men jag undrar hur lång en balettdansös karriär är, om de börjar träna riktigt tidigt, innan de ens är 10 och sen börjar arbeta vid sena tonåren. Deras kroppar borde vara ordentligt utslitna egentligen. Aja, otroligt vackert var det i alla fall! Ska se till att få med Micke på mer balett..:) Otroligt att han tyckte att det var bra..:P Jag älskar när det kommer såna här ljuvliga avbrott i vardagen, man får klä upp sig, kanske gå ut och äta en bit innan, sen gå och se något riktigt bra på teatern, ta ett glas vin i pausen och bara njuta....

Nehe, nu tänker jag faktiskt sova!


Kommentarer
Postat av: Verra

Man går i pension vid 40... =) Berättade Ingrid för oss.

2009-03-19 @ 09:37:29
Postat av: Verra

De går i pension vid 40... =) Det berättade ingrid för oss.

2009-03-19 @ 09:38:10
Postat av: Verra

Ojj...haha..trodde inte det första inlägget blev. Det kom upp så konstiga rutor..ler

2009-03-19 @ 09:58:25
Postat av: Verra

Vad har du för mailadress? Har tydligen inte den inlagd.

eller maila mig: [email protected]

2009-03-19 @ 10:37:22
Postat av: Sandra

Aha, 40? Jag kan tänka mig det. Då har inte de här två lång tid kvar innan det är dags att lägga skorna på hyllan..:P

2009-03-19 @ 12:43:20

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0