Shit pomfritte!

Nu känns det som om det var evigheter sen jag skrev senast! Så vad har hänt? I Fredags gick vi till Gunvor, Torleif och Jesse och åt, tittade på Lets Dance - finalen, kul att Magnus vann.:) På Lördagen bjöd vi dem på middag här, åt fläskfilé, hemlagade potatisklyftor och bearnaisesås. Supergott! Sen blev vi skjutsade till Micke och festen. Vi blev bjudna på gazpacho, tapas och mjölkchoklad/vanilj - mousse, drack gott och spelade Mariokart.:P Jätteroligt spel, skulle vilja ha Wii. Självklart släckte vi ner en timme och satt med levande ljus och pratade.:) Blev hemskjutsade av Pierre och låg för att sova kvart i två. Det var ganska jobbigt att komma upp på morgonen sen med den framdragna timman, men upp kom vi i alla fall. Sen kom Nicklas och Lotta på ett litet besök, och efter att de hade åkt så hörde Sanaa av sig senare och undrade vad vi gjorde. Så då kom hon över och vi åt våfflor.:) Måndagen gick åt till skolan och att skriva pm om min utveckling som talare. På kvällen gick vi med Jesse på bio; Watchmen. Var helt okej att se en gång, men då en enda gång. I övrigt var den inte så bra.. säger bara en sak: SEX. Idag har jag varit i skolan igen, den tredje delkursen började om Argumentation och debatt. Har suttit nu och gjort en uppgift om visuell argumentation, vi skulle ta en reklambild eller film och analysera den retoriskt. Tog en ganska spännande reklambild från Louis Vuitton på Mikhail Gorbatjov.



För det första tycker jag att det är konstigt att en tidigare politisk ledare gör reklam för ett modehus, dessutom har det varit åtskilliga diskussioner om boken i resväskan. När man har vänt på den och zoomat in den står det: Litvinenko´s murder - They wanted to give up a suspect for $7000. Det handlar alltså om Alexander Litvinenko, den före detta KGB - agenten som man antar blev dödad genom förgiftning av den ryska underrättelsetjänsten. Varför skulle Gorbatjov ha just den boken i väskan i en reklambild? Vill han säga något till världen? Ja.. det är mycket spännande.:) Så den skriver jag om! Nehe, nu ska jag ta och titta klart på Desperate Housewifes och sen ska jag sova..:) Kram!

Kommentarer
Postat av: Sargoth

Oh, jag blir nästan nostalgisk.



Är det ett bra eller ett dåligt tecken att bli nostalgisk för någonting som hände för två veckor sedan?

2009-04-15 @ 04:11:11
URL: http://tankefel.blogspot.com/
Postat av: Sandra

Tja, i det här fallet är det bra. För det är gjort!:P Om två veckor kommer du att vara nostalgisk över debatten också..:P

2009-04-15 @ 12:20:58

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0