Möhippa

Har glömt att berätta för er att jag har blivit medbjuden på Lottas möhippa. Skulle vara otroligt roligt att följa med, har bara varit med på syrrans och mammas möhippa och det är liksom inte samma sak. Men förutom att det är dagen efter att brorsan fyller 30, han kanske ska ha sitt kalas då, kan jag inte följa med eftersom jag verkligen inte har råd. I mailet brudtärnorna skickade till mig har de satt upp en planering för dagen och en grov kalkylering av vad vi som gäster ska betala, eller ja, sätta in på ett konto som sedan ska gå till aktiviteter, mat, dryck, osv. Hur mycket skulle det kosta? 700 kronor!! Är inte det onödigt mycket egentligen? Till det skulle man lägga till lunch, eventuella drinkar vid en eventuell barrunda och om man inte bor i stan; resa och boende. Det går alltså på runt 1000 - lappen för en möhippa. Jag tycker verkligen om Lotta, men är man tvungen att betala 1000 kronor för att vara med på hennes möhippa? Jag är student! Jag har inte så mycket pengar över! Varför kan inte brudtärnorna tänka på det? Varför måste allt kosta så himla mycket hela tiden? Klart att det ska vara aktiviteter men måste man välja så pass dyra aktiviteter att inte alla kan vara med? De skulle ha mat hemma hos någon på kvällen, kan man inte gå ut och äta så alla får välja vilken prisklass de vill ha på sin mat istället?

En sak har jag bestämt till min egen möhippa, trots att jag inte ska vara med och arrangera den: den ska inte kosta 700 kronor. Micke ska ju hålla i Nicklas svensexa och där har han räknat ut att det nog går åt ungefär 300 per person, det är väl normalt? Hoppas Lotta får en riktigt trevlig dag i alla fall. Önskar jag kunde vara med..:(

Ska väl fortsätta jobba nu i alla fall.:) Kramar!

Kommentarer
Postat av: zizzi

löjligt dyrt....

2009-03-07 @ 00:56:39
Postat av: Marie

700 lät blodigt, tycker jag.

2009-03-07 @ 10:21:54
URL: http://bettanfan.blogg.se/
Postat av: Sandra

Nej, jag vet! Helt otroligt. Kan man inte göra något annat, som att bowla?

2009-03-07 @ 11:54:11

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0