Känns som vår idag!

Eller hur? Solen skiner, i alla fall här i Örebro.:) Men här sitter jag inomhus och jobbar.. *suck* Men någon gång måste ju det göras också om man ska få pengar.:) I Måndags började jag återigen på Örebro Teologiska Högskola, men bara för en kurs. Det var en hemtenta på B-kursen som jag glömde, eller struntade i att göra..:P Så den ska jag göra nu och så tänkte jag försöka gå på lite föreläsningar också.:) Sen drog jag iväg till universitetet för gruppträff, vi ska ju ha gruppredovisning på Torsdag om Retorikens historia så den var vi ju tvungna att prata om litegrann. Jag har ju August Strindberg, har skrivit ungefär två sidor om honom och gjort en liten pp - presentation.:) Får se hur det går imorgon! Igår efter att vi hade varit på gymmet var jag till skolan igen på föreläsning, handlade om Göran Persson och vi fick se ett av hans tal som han en gång höll på Örebro Universitet om just retorik.:) När jag kom hem fick jag löksoppa av älsklingen och tittade på "Desperate Housewifes". Och så har ju "Lost" börjat igen, härligt! Men det går lite sent nu så jag spelar in det och brukar titta på det till frukosten på Onsdags - morgnarna.:) Detsamma gör jag med "Project Runway". :P

Vad händer idag då? Tja, imorse var vi på gymmet igen och sen vi kom hem har jag bara jobbat... Eller ja, jag tittade ju på "Lost" också.;P Nu luktar det våfflor i hela lägenheten, är ju nästan ett måste den här dagen!:) Hörde på tv att Våffeldagen från början egentligen var Maria Bebådelsedag som kallades vårfrudagen efter titeln vår fru för jungfru Maria men sen blandades det ihop och blev våffeldagen och sen började man äta våfflor bara för det på den här dagen.:P Nu är det ju praktiskt taget som två olika dagar, vilket är väl bra för våfflor har ju inte så mycket med jungfru Maria att göra..:P Nio månader kvar till jul är det i alla fall på Maria Bebådelsedag, det symboliserar att Jesus blev till.:)

Ikväll ska jag och Micke på bio med Torleif: "Slumdog Millionaire". Har hört många säga att den är bra så det ska bli kul att se den.:)

Nej, nu ska vi visst äta! Ha det fint! Kramar!

Kommentarer
Postat av: Verra

Jäkla skit att Lost är så sent =(

Har det varit bra nu? kram

2009-03-25 @ 14:05:15
URL: http://Majsan30.blogspot.com
Postat av: Sandra

Jag vet.:S Därför är det så bra med inspelningsbar dvd.:) Ja, det är mycket bättre än förra säsongen, nu får man svar på en massa frågor.:)

2009-03-25 @ 15:21:13
Postat av: Verra

Åhhh måste oxå spela in!!!

2009-03-25 @ 16:07:44
URL: http://Majsan30.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0