Helgen!

Hallå allihopa! Hoppas ni har haft en trevlig helg, det har i alla fall jag. Har inte hunnit med att skriva något, har inte överhuvudtaget varit ute på datorn. I Fredags tog jag tåget till Hallsberg där mamma och Nilsson mötte upp mig och vi drog iväg för att handla inför helgen. Skulle ju vara "barnvakt" åt Sara och Ella, men eftersom mamma inte skulle jobba i kiosken denna helg tänkte vi att det kunde vara skönt att vara ute i Zinkgruvan. Så efter handlingen drog vi upp till Zinkis och satte på värmen, blir ju lätt kallt, innan Sara och Ella kom. Vi tog en liten promenad ner till kiosken och hälsade på brorsan. Jag och mamma drog ner dit senare i bilen och köpte mat också, vi orkade inte laga något. Sen tittade vi på Let´s dance där äntligen Carl-Jan åkte ut. Han är en ganska go karl, men han kan verkligen inte dansa. Igår tog vi en promenad efter frukosten innan Roine, Marie och ungarna kom på besök. De stannade över lunchen (fläsk med löksås=mums) och på eftermiddagen drog vi iväg till Djävulsbacken och åkte pulka. Eller ja.. Sara och jag satte vår tilltro till den gamla hederliga stjärtlappen. Shit vad roligt det var!:P På kvällen när de andra åkt hem åt vi enchiladas och delade på en flaska rött innan Melodifestivalen började. Jag tyckte alla låtar var bra förutom Thorleifs och den där rapgruppen. När jag först hörde Marlena Ernman undrade jag vad för slags konstig låt det var, men så slog det mig att just en sån låt är nog vad som kan behövas för att vinna i Moskva.:) Idag gjorde vi inte så mycket, tog en liten promenix innan lunchen som bestod av lax med någon ny sås, färdig på flaska. Riktigt god faktiskt.:) Efter en flamsig eftermiddagskaffe åkte Sara och Ella hemåt och efter att ha plockat ihop det sista gjorde jag, mamma och Nilsson detsamma. Mamma skjutsade in mig till Örebro där jag nu sitter hos älsklingen. Tog ett snabbt fotbad och nu ska vi titta på "Sagan om ringen". Så.. det var lite snabbt om min helg bara.:) Ha en fortsatt trevlig helg!

Kramar!

Ps. Har upptäckt att min kusin Marie bloggar också, kika in hos henne genom länken nere till höger. Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0