Fika + andra chansen...

...bl.a. bestod min dag av igår.:) Jag och älsklingen drog iväg till gymmet på morgonen och jag cyklade och körde både crosstrainer och legtrainer i en timme. Sen gick vi hemåt och köpte med oss lite nybakat bröd på vägen att njuta av hemma.:) När vi duschat och gjort oss iordning gick vi upp på stan och mötte Nicklas och Adde vid likkistan. sen gick vi till Hälls och fikade. Jag tog bara en latte med irish cream - smak. Efter fikat drog vi hem till Gunvor, Torleif, Jesse och Madicken som sagt. Där fick vi god mat i form av stek, potatis och sås..:) För att inte har tråkigt fram tills tv:n började gick jag och Jesse hem hit och hämtade Trivial Pursuit, sprang in på Ica också och köpte lite choklad.:) Okej, erkänner.. köpte glass också.:P Den nya Magnum Temptation Caramel & Almonds. Usch, vad god den var!:) Prova den! De har ganska många roliga nya glassar i år tycker jag.. ska prova dem alla! Till och med B & J - glassen, trots att den kostade 25 kronor!:P

Så kom vi oss tillbaka till de andra och jag, Micke och Jesse spelade för fulla muggar och delade på lite rött. Jag vann, fast det var riktigt nära för Jesse, hon hade sån otur att hon bara hoppade fram och tillbaka mellan mitten och när jag till slut fick den sista tårtbiten fick jag direkt jämnt antal till mitten och en fråga jag kunde svara på.:P

När andra chansen började gosade vi ihop oss i sofforna och åt kolakaka med glass. Sarah Dawn Finer är ju ganska bra och Caroline af Ugglas har jag smått lärt mig att tycka om. Tror dock inte att någon av dem skulle ha någon chans i Moskva. Vi får väl se.:) Men om Sverige någon gång ska vinna, måste vi sluta tänka på vad vi själva tycker om och fundera på vad öststaterna skulle gilla. Fast egentligen orkar jag verkligen inte bry mig... jag tittar bara för tittandes skull. Melodifestivalen är som kaffe, det handlar mer om gemenskapen än om själva drycken. Dock kan jag säga en sak, folk pratar så mycket om att det har varit så svaga låtar i år. Men de låtar som kommit direkt iväg till finalen tycker jag är riktigt bra och inte alls svaga.

Idag då? Ja, vi har städat och tvättat hela morgonen. Måste verkligen komma ihåg att sätta upp en tvättid i veckan så det inte blir så mycket på en gång. Har bytt ut juldukarna och strykt alla dukar och rullat upp dem på hårda rullar, typ sådana rullar som aluminiumfolie och plastfolie sitter på. Blir inte lika mycket stryka sen när de ska på och de tar inte lika mycket plats. Snart ska vi iväg till Gunvor och Torleif för att äta och sen blir det ju bio; "Män som hatar kvinnor" med Jesse. Ångrar att jag inte läst boken än, men jag har i alla fall fått låna den av Jesse så nu ska den bli läst!:)

Nehe, skriver kanske något mer ikväll när vi kommer hem. Om inte hoppas jag att ni får en riktigt trevlig Söndagskväll!

KRAMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0