August Strindberg, mamma och shopping

Mycket roligt hände igår..:) På morgonen drog jag iväg till skolan och redovisningen i retorikens historia där jag höll tal om August Strindberg. Det gick bra, men att sitta och vänta på att en massa andra först ska tala och sen vänta ytterligare på att några till ska tala och detta i ett rum som snabbt fick slut på luft av allt talande var till slut riktigt jobbigt. Var trött hela eftermiddagen sen..:( Efter redovisningen tog jag bussen till tågstationen och sen tåget till Hallsberg där jag träffade mamma.:) Vi gick och åt på ett fik där: God smak, vi åt kycklingsallad och en liten chokladmousse till kaffet efteråt. Jättegott! I samband med fiket har de en inredningsbutik och på alla bord hade de söta filtharar i olika färger stod och jag blev riktigt förtjust i dem så då fick jag en grön av mamma.:)


 Söt va?:)

Efter fiket gick vi till Lindex, behövde ett par nya jeans. Fick ju 30% på valfritt plagg där också.:) Köper bara jeans på Lindex, tycker deras jeans har jättebra passform. Sen hittade mamma en jättesöt top/blus och provade, men hon tyckte inte att den passade henne när den väl satt på. Men på mig däremot passade den perfekt, så då fick jag den av mamma.;)


Sen gick vi hem och gjorde inget särskilt, mamma gjorde sina goda pannkakor och jag hjälpte henne att scanna in lite klassfoton som hon lade in på stayfriends. Hon har blivit helt frälst i den sidan nu där hon sitter och letar reda på gamla klasskompisar.:) Sen tog jag tåget hem och hemma hade jag fått mitt paket från www.cocoo.se med mina söta armband! Älskar dem! Kolla in dem nedan.:) Får väl se om jag ska ha min nya top imorgon när vi ska till Micke på födelsedagsfest... Om det är så här kallt ute har man ju inte riktigt lust med vare sig klänning eller kjol.:P Nej, det får jag allt fundera på! Nu ska jag jobba lite, ha det bra!

 
Först ett lite bredare i svart, flätad skinn.




Sen ett tunt i turkos med ett guldhjärta som det står Je t´aime på.



Och slutligen ett tunt rött med ett peace-märke i silver vilket även var gratis.:)

Kommentarer
Postat av: Verra

Vilken toppendag!! =)

Ja Lindex har bra storlekar på jeans. Kapp ahls har jag gett upp. Antingen är de pyttesmå eller megadtora. Men vad gör man om man är ett mellanting? =)

Söt kanin! Kul att det snart är påsk!

Kraam

2009-03-27 @ 20:24:06
URL: http://Majsan30.blogspot.com
Postat av: Sandra

Ja, det var riktigt härligt.:) Nej, jag vet inte vad man gör... brukade köpa jeans på Hennes, men när en tjej där sa åt mig att gå till herravdelningen och titta på jeans istället så tyckte jag inte alls att det var roligt.:P Lindex har ju verkligen bevisat att de kan göra lika snygga jeans till dem med lite former som till dem med lite mindre former.:)

Ja, visst var kaninen söt?:) Ska bli kul att få påskpynta för första gången i sitt egna hem.:)

2009-03-28 @ 12:30:29
Postat av: Verra

Va?? Kolla på herravdelningen??? Kul liksom!!!

Har du kollart in KURVIGA.SE?? Jättesnygga kläder =)

2009-03-29 @ 14:44:43
URL: http://Majsan30.blogspot.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0