Gotland i mitt <3

Kom nyss att tänka på att för ett år sen planerade jag och älsklingen för fullt för vår Gotlands-resa vilken kom att bli helt fantastisk och mysig. De underbara middagarna på bl.a. Strykjärnet, de sena promenaderna vid havet och cyklingen runt muren. Om jag kunde skulle jag definitivt ha ett hus eller lägenhet där, helst i Visby och innanför murarna såklart.:D Önskar vi kunde åka tillbaka dit i år också! Men det går ju inte att få som man vill jämt...

Istället måste Micke jobba och för att bara få komma ut lite så följer jag med mamma och pappa på roadtrip upp till Norrland. Vi var ute på en liknande resa för kanske nio år sen och kom så långt upp som Malmberget, nu har vi bestämt oss för att stanna vid Umeå och sen neråt igen. Men det blir nog lika roligt ändå!:) Jag har varit ute mycket med mina föräldrar och åkt genom åren och har sett det mesta av Sverige, men det finns alltid något man missat.:) Nu är jag bara skraj att tonårsfasonerna ska komma upp till ytan igen; halvligga där bak med hörlurar i öronen och till slut bli så irriterad att man fräser till bara om de frågar vad man vill ha till lunch. Men jag lugnar mig med att det bara är fem dagar.....:P

Nu ska jag gå och fixa håret, vi ska ut till Marieberg och IKEA en sväng med Mickes familj. Vi vet exakt vad vi ska titta på, men det farliga med IKEA är ju att man alltid hittar något annat..:P Senast jag var dit med mamma för att leta priser till sommarfesten (vi hittade inga dock) så hittade i alla fall jag en jättesöt kanna i plåt som jag har tänkt att ha ute på balkongen med blommor i och kanske som tillbringare. Men efter otäcka händelser på festen kan jag aldrig använda den där kannan till något drickbart om jag inte sanerar den i jag vet inte, kanske såpa i fyrtiofem år...

Hursomhelst! De andra kommer vid elva så nu måste jag sätta igång med håret, har man långt hår så har man mycket att göra.:) Ha det fint och njut av solen nu!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0