Harry Potter och Zinkis

Japp, sitter här i Zinkgruvan med mamma och pappa. Kom hit igår och både igår och idag har vi mest tagit det lugnt. Pappa var tvungen att åka och jobba idag så det blev inget ut och åka idag. Men men...

Harry Potter var jag och Jesse ju på i Lördags och trots att det märktes att det mest bara var en övergångsfilm tyckte jag att den var jättebra.:) Det var absolut den roligaste av alla filmerna.:) Det var lite smågrejer som man nog fattar bättre om man har läst boken innan, men det var nog inte så att det inte gick ihop för dem som inte har det, blir bara roligare.:)

Har fått brev från universitetet med välkomstbrev och lite olika informationsblad om bl.a. nollning och så vidare. Vet inte om jag ska vara med på nollningen, har inte varit det förut, men det kan ju vara bra när man börjar en stor utbildning med mycket människor att lära känna några. Men som sagt, jag har inte varit med på nollningen förut och ändå har jag träffat många trevliga människor.:) Så, nä... tror jag struntar i den.:) Fick redan nu reda på när jag ska min praktik, det är i två omgångar; tre veckor i Oktober och två veckor i November. Stod att det har kommit någon ny lag som innebär att man innan vfu måste hämta ut registerutdrag hos polisen som man sedan ska lämna in hos rektorn på den skola som man ska praktisera. Om inte rektorn godkänner det får man inte praktisera. Vet inte riktigt vad det handlar om.. men jag ska nog gå in på polisens hemsida nu och kolla.

Så ni får ha det så bra!:) Får se om jag har något mer intressant att skriva om imorgon..:P God natt!

Kommentarer
Postat av: Marie

Det betyder att de måste kolla att du inte finns i brottsregistret för övergrepp på barn, om jag inte minns fel.

Har själv fått ett sånt papper en gång.

2009-07-21 @ 05:33:55
URL: http://bettanfan.blogg.se/
Postat av: Hanna

Utdrag ur brottsregistret måste man alltid lämna när man ska arbeta inom skola, omsorg ovs. Tror Kommunen har det som krav :)

2009-07-21 @ 15:45:15
URL: http://raventear.blogg.se/
Postat av: Marie

Inte inom äldreomsorgen, men inom skola är det ett krav, åtminstone här i Norrland.

2009-07-22 @ 05:22:53
URL: http://bettanfan.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0