Godmorgon allihopa!

Vad härligt det är att vakna upp till en sån fantastisk blogg! Tack igen Zizzi för hjälpen.:) Nu sitter jag framför tv:n och slappar med en kopp kaffe, borde plugga, men jag föredrar att börja dagen lite lugnt och börja plugga ordentligt på eftermiddagen.:) Så då tänkte jag fortsätta med uppgiften som ska vara klar imorgon kväll; Kria. Man tar ett berömt citat och bygger ut ett tal utifrån det och olika s.k. topiker, tankeställen. Jag valde ett citat av August Strindberg: "Att slåss med troll, befria prinsessor och döda varulvar, det är att leva". Tyckte jag var ganska roligt..:P Man skulle även ha med ett till citat i talet, ganska likt det första och då valde jag Arnold Bax: "Man borde pröva på allt en gång i livet - utom incest och folkdans". Så sant!*s* Men först ska jag till skolan och ha redovisning för den förra uppgiften, då skrev jag om Martin Luther King, så idag ska jag hålla tal om det. Senaste gången vi var och tränade stod plötsligt Signe i omklädningsrummet, hon simmar alltså på samma ställe som jag gymmar. Hade jag ingen aning om!:P Hursomhelst så bestämde vi att vi skulle träffas ikväll och fika, hade väl tänkt gå ut någonstans, men jag tänkte höra om hon inte ville komma hit istället. Hon har ju inte ens träffat Micke. Så får messa och höra om hon vill ha hemlagad kladdkaka istället.:)
Förresten, i förrgår var jag och Jessica på "The Unborn". Den var ohyggligt äcklig! Brukar älska såna där filmer, men närbilderna på monstren som var med var riktigt otäcka. I övrigt var storyn ganska tunn, helt otroligt att Gary Oldman, en av mina favoriter, i en sån film. Aja, jag väntar bara på "Harry Potter" nu. Kan den aldrig komma ut på bio här??! Nej, människor, nu får ni klara er själva! Men nu har jag i alla fall åstadkommit ännu ett inlägg..;) KRAM!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0