Äntligen hemma igen!

Fick värsta mensvärken och höll på att inte alls åka till skolan, men bestämde mig att göra det ändå. Väl där höll alla i gruppen sina tal. Det gick ganska bra, var lite pirrigt som vanligt. De följande gångerna kommer det att bli ännu läskigare, då ska vi hålla talet framför en kamera och sen få titta på oss själva, hur vi ser ut när vi håller tal. Det kommer att vara ännu mera skräckfilm än "The Unborn", det kan jag lova!:S Söt som han är min sambo både skjutsade och hämtade han mig eftersom jag mår lite tjyvens, dock gick lektionen 40 (!) minuter över tiden och stackars Micke satt i bilen och väntade. Sur var han i alla fall inte.:P Men när jag väl slutat åkte vi till akvariebutiken och köpte två palettcyklider som jag har döpt till Bob och Rita och två.. tja, klotfiskar tror jag de hette som jag tror får heta Fiskbullarna. Varför? De ser ut som små bullar och de är fiskar. Enkelt.:) Läste något på Aftonbladets (tror jag det vad) löpsedel om att någon IDIOT bundit fast sin hund ute i skogen och lämnat den där för att dö, vilket den också gjorde efter två veckor. Vad är det för jubelidioter som först bestämmer sig för att skaffa hund och sen inte vill ha den något mer?? Varför lämnar man inte in den till något hundhem, eller sätter ut en annons i tidningen att man vill sälja? Är det så otroligt svårt att göra? Jag hoppas verkligen att det blir så i framtiden att man måste ha typ ett "hundkörkort"  så man vet att den som köper hunden är lämplig att ta hand om den! Jag kommer osökt att tänka på ett citat jag hittade när jag letade efter ett jag kunde använda till uppgiften: 

"Omtanke om djur är intimt förknippad med god karaktär; och jag kan försäkra att den som är grym mot djur inte kan vara en god människa. När en människa bryr sig om alla levande varelser, då och endast då är hon ädel" - Buddha


Nej, nu ska jag väl ta och titta lite mer på uppgiften innan Signe kommer.:) Ha det bra!

Kommentarer
Postat av: zizzi

håller med om hunden där.....



haha fiskbullarna??? fan va sött! ;)

2009-01-30 @ 11:00:16
URL: http://blacknails.blogg.se/
Postat av: Sandra

Hehe, ja eller hur? Helt perfekt.:P Vi ser dem knappt för att de är så små och bulliga.:)

2009-01-30 @ 13:30:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0