Trött!

Hej alla!:) Sitter här hemma och är riktigt trött. Är helt ensam eftersom Micke är på bio - "Valkyria", med sin pappa. Hade kunnat hitta på något, ringa Sanaa eller gå över till Jesse och Gunvor, men eftersom jag har föreläsning har jag lite att läsa också. Fick inte böckerna förrän förra veckan så jag har lite att läsa in..:P Just nu läser jag om Att överväga och råda - Dispositionens konst. Låter riktigt spännande eller hur?:) Det är det faktiskt, men jag är riktigt trött och då går läsningen inte lika lätt. Idag har jag varit till universitetet (ja, eller skolan. Fast min lärare menar att det vi håller på med är något helt annat än grundskolan så vi kan ju inte säga att vi ska till skolan. *haha*) och pratat med gruppen om denna veckas uppgift - redovisning. Ni vet, talet med citatet. Alla tyckte att mitt tal var jättebra förutom något smått som jag kunde ändra på. :) Skönt! Förra veckan missade jag ju som ni kanske kommer ihåg den här lektionen med två timmar (!), så hädanefter kommer jag att titta på schemat två gånger extra innan varje lektion.:P Efter gruppträffen gick jag till jobbet och åt lunch och därefter var jag med på återstoden av ett administrationsmöte. Ska väl se till att jobba lite mer nu, är egentligen meningen att jag ska jobba Onsdagar och Fredagar, de andra dagarna har jag ju lektion på. Men hittills har det blivit så att jag varit tvungen att plugga också på Onsdag och Fredag. Men nu hoppas jag att jag har kommit in bättre i plugg - takten så jag kan jobba mer. Fast nu på Onsdag blir det bara en halvdag eftersom jag ÄNTLIGEN har fått tid för min efterlängtade ansiktsbehandling. Om man får en tid på Nygatans spa gör man bäst i att hålla hårt i den. Och på Fredag har jag tid för klippning och slingor hos min frisör Emma. Tro det eller ej, men jag har inte haft tid att klippa mig ända sen i somras. Galet, jag vet. Kanske prioriterade lite andra saker också, sa hela tiden att jag måste boka mig en tid, men det blev aldrig av. Men nu äntligen ska jag alltså få komma iväg och klippa mig.:)

Vet inte hur det är med andra, men för mig är tiden hos frisören precis som ansiktsbehandlingen, ett mini - spa mitt i vardagen. Det är så härligt att få håret fixat, sitta där med en kopp kaffe och en tidning medan slingorna verkar och sen få håret tvättat så det luktar så där härligt frisör - aktigt.:) Sen så ska jag hem till mamma i helgen och bara mysa, titta på Melodifestivalen såklart! Eller Schlager - SM som det nu ska kallas antar jag..:P Så efter helgen kommer jag att vara fräsch i ansiktet, snygg i håret OCH fått slappna av lite hemma hos mamma.:) Fast jag måste ju ändå plugga i helgen.. har ju föreläsning nästa vecka också! *suck* Måste väl återgå till min retorik - bok. Ni får ha det så bra! KRAMAR!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0