Hälsningar från ett dimmigt Zinkgruvan!

Ända sen jag vaknade imorse har det varit jättedimmigt här! Men jag tycker i och för sig att det är riktigt mysigt..:) Sitter här och pluggar, skriver på mina argument MOT att homosexuella ska få gifta sig i kyrkan. Blir ju mest en del kristna argument som att det står i Bibeln att en man inte ska ligga hos en man som han ligger hos en kvinna. Kan låta gammaldags.. men så står det och om man menar att Bibeln är vägledande förstår jag nog varför en del kristna är emot homosexualitet. Dock står det ingenting om att de inte ska få gifta sig. *S*Själv vet jag inte riktigt var jag står i frågan. Homosexuella ska definitivt få leva tillsammans om de vill det, men gifta sig i kyrkan? Handlar det kanske inte mer om en tradition än att man verkligen är troende? Men det är ju nog lika mycket tradition för heterosexuella par. Partnerskap har för övrigt samma skydd, rättigheter och skyldigheter som ett äktenskap, det är ingen skillnad. Av vad jag har förstått alltså. Nej, strunt i det nu...

Ikväll är det äntligen Melodifestivalen! Ska bli spännande.:) Men de ska hela tiden komma med nya upplägg känns det som, nu ska det vara dueller i deltävlingarna osv osv. Hoppas de inte spelar upp HELA bidragen igen, utan bara snabbgenomgånger. Nehe, kanske ska ta och gå ner till mamma i kiosken och få i mig lite mat. Så blir det när jag sitter ensam här, då går jag och tigger mat.;P Ha det bra! Kramar!

Kommentarer
Postat av: zizzi

klart att alla ska få gifta sig med vem de vill!

2009-02-08 @ 11:58:22
URL: http://blacknails.blogg.se/
Postat av: Anonym

Ja, men frågan var om de ska få gifta sig i kyrkan, inte om de överhuvudtaget ska få gifta sig. Gifta sig kan man väl göra överallt?

2009-02-08 @ 18:18:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0