Första inlägget på länge:P

Mycket p.g.a. att jag har varit ute på mina två sista VFU - veckor för den här gången. Det har varit full fart med ungarna, dagarna har bara flugit förbi.:) Sista dagen hade jag dem helt själv också då min handledare reste till sin dotter i Wien på Torsdagen. Men det gick bra, vi hade det riktigt mysigt sista lektionen när jag bjöd på glass, de blev helt lyriska och sade att jag var den bästa praktikanten någonsin. Vilket jag påstod var för att jag bjöd på glass.:P Fick en Amaryllis av arbetslaget, det var gulligt.:) Bakade kladdkaka till deras Fredagsfika.:) Sen på kvällen var det härligt att vara hemma hos min älskling igen, vi tittade på Idol (Heja Erik!) och bara myste.:) Igår plockade vi ner granen från vinden och klädde den, lade alla paket som jag har hunnit slagit in också under. Ska försöka komma ihåg att ta ett kort så ni får se.:) Vi har en traditionell grön gran, fattar inte folk som köper i andra färger. Sen gick vi hem till Mickes föräldrar och åt god mat.:) Jesse och jag drog iväg på bio; "Metropia". Den kunde ha varit riktigt bra, men det var den inte... Förra veckan var vi på "New Moon" och den var desto bättre, men ändå inte bättre än första filmen.:) Förra veckan var vi iväg på middag med mord i Lerbäck igen, det var bra som vanligt men huvudrätten, wallenbergare på vildsvin var inte lika bra..:S

Så den här veckan börjar MIN skola igen. Förutom skolan ska jag träffa lite folk; Hanna, Signe som kommit hem från Indien och Sanaa. Hade tänkt bjuda hem seminariegruppen på lite glöggmys hade jag tänkt också, vi har pratat om att göra något kul utanför skolan hela hösten, men det har inte blivit av..:S Sen måste jag shoppa julklappar och jag måste baka lite, tänkte försöka mig på lite bröd som jag kan ta med mig till Zinkis och mina jättegoda chokladkolor.

Mer då... måste börja kolla på kläder. Har blivit medbjuden på julfesten på Mickes jobb. Har aldrig träffat någon där så man vill ju ha lite fina kläder.:) Funderar på en röd klänning och svarta pumps... Men vi får se!

Nehe, om man ska ta och göra sig iordning, vi ska iväg och gratta Ella som blir två år idag.:) Nästa vecka, på Lördag, blir det kalas också. Då fyller Lilly ett år plus att jag och Jesse ska på Lasse på kvällen.:)

Så ni får ha det så bra!

Ps. Om det är någon som undrar över förra inlägget är allting bra nu. Tack och lov. Ds.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0